<br
Je bent goed zoals je bent!
Woorden die je laten stralen, rust en zelfvertrouwen geven
Als kind was ik veel aan het dagdromen. De natuur observeren, uren tussen de kippen in de tuin en we gingen veel het bos in om daarna fikkie te stoken met hout wat we meegesleept hadden. Ook in mijn begeleiding neem ik de wijsheid mee van wat de natuur ons schenkt. Van het steeds meer meebewegen met de jaargetijden tot kleine natuurschatten verzamelen.
Genieten van dat wat er is.
Op school was ik geen uitblinker. Ik hoorde vaak: ‘Marjolein is snel afgeleid, kijkt teveel naar buiten’. Voor mijn gevoel liep ik vaak op mijn tenen en dat voelde niet fijn. De gedachte dat ik het niet kon en niet goed genoeg was, maakte mij onzeker en had geen vertrouwen in mezelf. Ook vergeleek ik me met anderen die goed konden studeren en 'iets' hadden bereikt, waardoor ik me nog kleiner maakte. Dat ik dat zelf had gemanifesteerd wist ik toen nog niet. Het heeft een tijdje geduurd dat ik van slachtoffer naar eigen verantwoordelijkheid kon bewegen. Ineens was er dat bewustZijn.
Nu, jaaaren later, mag ik wel zeggen dat ik ben gegroeid (en ben nog steeds lerende). Niet zozeer door de theoretische kennis die ik al die jaren heb opgedaan op school of tijdens opleidingen, maar gegroeid als mens in contact met anderen. Het voelt als levenswijsheid, haha. Misschien is dat wel een vorm van volwassen worden. Zowel de lichte als de donkere kanten in mezelf accepteren en met die laatste steeds meer gewoon Zijn.
Door de vele obstakels is het me gelukt om steeds meer te worden wie ik wil zijn, een liefdevolle bewuste en tevreden vrouw, daar streef ik naar. En ja, ook het speelse, vrolijke grietje blijven die in bomen klimt, want dat geeft me het gevoel van vrijheid.
Naast dat ik mijn eigen 2 (tiener)jongens heb als mooiste spiegels van wie ik enorm veel leer én houd, heb ik ruim 25 jaar ervaring in het pedagogisch en sociaal/emotioneel begeleiden van kinderen en jongeren. Zonder al teveel protocollen, maar wel op mijn eigen wijze.
Het geven van kinderyoga gaf me vrolijkheid en rust. De natuur-coach ervaring bracht me thuis en een langdurige ziekte in '20/'21 bracht me uiteindelijk naar 'binnen'. Naast deze ervaringen, het volgen van trainingen en het lezen van boeken over bewustwording, deelname aan retraites, veel innerlijk werk én niet te vergeten alle waardevolle diepgaande gesprekken met vrienden en vriendinnen zijn de zaadjes geweest voor het ontstaan van Zijn bij Marjolein. De sprinkhaan heeft me uiteindelijk 'de sprong' laten maken in het diepe om echt voor mezelf te beginnen. Deze springer kwam wel 3x op een dag op mijn pad toen ik vol twijfels door de duinen liep. Ik stond duidelijk op een kruispunt. Een nieuwe baan zoeken lag het meest voor de hand, met de zekerheid van een maandelijks inkomen. Maar ik kon ook een andere kant op. Luisteren naar dat stille verlangen. Ik dacht: Nu is het de juiste tijd. Nu moet ik springen!
Ik geloof dat zowel voor de jongeren als ouderen onder ons een 'Innerlijke reis' (dus bewust je eigen levensproces onderzoeken en leven) hard nodig is om een mooiere, nieuwe wereld te creëren. Voor jezelf en ook voor de ander. Dus laten we elkaar inspireren om het beste uit onszelf en elkaar te halen, zonder al te veel oordelen en aannames.
Ik zie mezelf trouwens niet als een coach of trainer, maar meer een inspirator die van nature inzichten doorgeeft van de levenservaringen die voor mij tot nu toe van grote waarden zijn geweest voor mijn groeiproces. Die ervaring is zo waardevol...
Ik leef en werk met een open hart en wens het beste voor iedereen.
Op deze manier hoop ik een mooiere plek achter te laten voor degene na mij.
